måndag 26 september 2011

Inspirerad av både kollegor och 3-åringar!

Jaha, då var det taget då! Jag startar resan mot bloggandet med mina treor. Kom på att jag använder annan tid än den jag har i klassen och presenterar det i mindre grupper. Jag  tror att det är väl använd tid och alla har chansen att hänga med från början. Tack Lars och Karin för supporten!

Min treårige gudson i London visade mig alla sina favoriter på You tube när jag var där på besök. Han pratar både engelska och norska/svenska. Att se honom hantera sin dator och Ipad var fascinerande. De klippen som var mest morsom (stavas det så?) var de med Peppa Pig. Sagt ooch gjort, fram med projektor, sladdar och allt, ni vet, jag har ju ingen i taket hos mig, och sedan tittade treorna och jag på en massa engelska Peppa Pig-klipp. Trodde att det skulle vara för barnsligt, men inte då! Ordförrådet hade fördubblats under eftermiddagen.
Känner mig rätt nöjd idag faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar